Hästtest! Lånat från www.ponniungarna.blogg.se

Har du/har du haft en ..
Egen häst? Jaa :)
Foderhäst? Har haft 2, Bino och Wirre :)
Medryttarhäst? Flera stycken ;)
Sköthäst? Japp, på Lagga.

Din häst/favorithäst 
Namn:Odette van de Heimeriete ♥  
Färg: Tigrerad. 
Ras: Appalosa.
Bästa bus: Gå ut ur boxen när jag inte har stängt den ordentligt ;)
Ålder: 12år. (Född 1999)
Bästa minne med: Första felfria hopptävlingen :)
Sämsta minne med: När Odette fastnade i en tråd som låg i en hage när jag var ute och red. Hon blev rädd och galopperade iväg och jag åkte i backen och hon råkade trampa på mej :/ Men ingen blev allvarligt skadad så det var ingen fara :) 
Har du tävlat, och isåfall i vilken gren?: 4 hopptävlingar och en brukstävling.
Hur ser din grimma till hästen ut: Just nu har jag en blå,röd och vit randig grimma på henne :)Hur ser sadeln ut? Den är svart, allround mot hopp.
Tränset? Jag använder just nu ett svart träns med achennosgrimma.
Bett? Jag har två bett men rider just nu på ett tredelat eggbett med fasta ringar. Det andra bettet är ett väldigt tjockt tredelat bett.
Hur stor är hästen? 142cm :)


Favorit
Ras? Shetlandsponny! ♥
Färg på häst? Mörkbrun med samma färg på man och svans :) Och tigrerad på westernhästar :)
Gångart? Galopp, fast det är lättast att jobba i trav, och skritt är skönast att rida i.  
Ridskola? Lagga såklart!
Häst/ponny? Odette ♥

Mocka/fylla höpåsar? Mocka
Stegra/bocka? Bocka 
Barbackagalopp över ett sommarfält eller ett snöfält? Snöfält.
Stor häst/ponny? Ponny!!! :D 
Hjälm med ventilation/hjälm utan? Med, blir såå varmt annars.
Ridskor/ridstövlar? Ridstövlar.
Hjälm/väst? Hjälm. 
Sporrar/spö? Sporrar.
Rida själv/rida i grupp? Rida själv,helt klart!  
Hoppning/dressyr? Oftast hoppning eftersom Odette är lite jobbig i dressyren.
Pessoa/hack? Jag har aldrig ridit på hackamore, så jag tar pessoa, om man har det på mittersta hålet. Då blir det som ett helt vanligt tredelat och är inte så skarpt.

Hur många … har du?
Ridbyxor: 5, och 1 par vita ridbyxor.
Hjälmar: 3, fast 2 är trasiga.
Säkerhetsvästar: 1. 
Ridskor: 3 st (?)
Ridstövlar: 1 par.
Ridspön: 4 som jag vet.
Sporrar: 2 par.
Ridstrumpor: Mååånga! ;) 
Kavajer: 1.

Hur många har du/din häst?

Schabrak: Minst 10.

Sadel: 2, fast använder bara 1.
Träns: 2.
Benskydd: 4 framskydd & 3 bakskydd.
Grimmor: 4 (?)
Skor: 4?? Haha.

Tävlingar!

Har du tävlat i hoppning? Japp :)
Har du tävlat i dressyr?  Ja.
Har du tävlat i fälttävlan? Nej, men jag är sugen på en typ ''pay n jump'' med fälttävlan. 
Har du tävlat i galopp? Nej.
Har du tävlat i en annan gren? Japp, bruks och käpphästhoppning,haha :)
Har du ett par vita ridbyxor? Ja 
Har du en tävlingskavaj? Ja
Har du en tävlingsskjorta? Ja
Har du ett vitt schabrak? Nej :/
Har du vita benlindor? Ja
Har du en blå/gulrosett? Japp! 
Har du en blå rosett? Ja.
Har du en gul rosett? Nej.
Har du en röd rosett? Jao.
Har du en grön rosett? Nej.
Har du en vit rosett? Ja
Har du en clear round rosett? Oja.
Har du en annan sorts rosett? Ja, flera olika.


Kan du..?
Knoppa? Någorlunda, ja.
Göra inbakad svansfläta? Jaaa. 
Sadla? Jadåå ;)
Tränsa? Ja
Sätta på ett täcke? Ja
Kratsa hovarna? Ja
Rykta? Ja
Hjälpa en häst att gå i form? Ibland.
Hoppa en bana? Ja
Duscha en häst? Ja 

Har du?

Skrittat: Någon gång tror jag ;)
Travat: Ja
Galopperat: Ja
Hoppat: Ja
Ridit en häst i form?Ja.
Haft gymkhana? Ja
Lekar till häst: Ja
Galopperat barbacka över ett sommarfält: Ja! :D 
Hoppat barbacka: Ja
Stått på en häst: Ja,haha.
Ramlat av: Ja 
Suttit i damsadel: Ja
Travat i damsadel: Ja 
Galopperat i damsadel: Det har jag säkert.
Suttit bak och fram på en häst: Ja
Suttit på en stegrande häst: Ja
Suttit på en bockande häst: Ja
Suttit på en skenande häst: Ja
Ridit ut i grupp: Ja
Ridit ut själv: Ja
Stött på ett vilt djur när du varit ute och ridit: Ja
Ridit kadrilj: ja
Varit med på en show/uppvisning ridandes till häst: ja
Varit med på en kadriljuppvisning? Ja

Har du ridit en
Arab? Kanske, kommer inte ihåg.
Shettis? J, måånga gånger :D
Ardenner: Nepp.
Connemara: Vet inte.
Korsning: Ja
Svensk ridponny: Ja
Gotlandsruss: Japp :D
Falabella: Nej :P
a-ponny? Ja
b-ponny? Ja
c-ponny? Ja
d-ponny? Ja
storhäst? Ja 


Äger du en/ett ..
Pälsglans: Ja 
Hovolja/hovfett: Ja.
Flätgelé: Ja, om jag inte har kastat det.
Torrschampo: Ja. 
Hästschampo: Ja
Ryktsten: Ja
Rotborste: ja
Ryktborste: Ja
Ryktskrapa: Ja
Hovkrats: Ja
Mankam: Ja
Svansborste: Ja
Massageborste: Nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0