Resultat från SM 13/8.

Hej bloggen! Och hej alla läsare! :)



Jo några vet så tävlade jag SM i helgen i Sätila. (Göteborg) Jag reprenseterade Uppland i den något ovanliga grenen bruks. Bruks handlar främst om samspelet mellan häst och ryttare, som tillsamman ska bli ett. Det handlar också mycket om precision, eftersom det är mycket finlir när man ska genom ca 40cm breda portar i trav. Eller när man ska vända i en liten ruta och komma in- och ut genom ca 40cm portar. Sedan ska ju hästen över lydnadshinder m.m . Odette var i allafall jätteduktig :D Min fina ponny ♥ Vi blev helt uteslutna på två moment. Backningen & lydnadshindret som var i form av ett övergångställe. Det var helläskigt tyckte hon. På backningen kom det en brons och bet henne under magen så hon stog och sparkade mot magen och var väldigt irriterad. Då sa funktionären som stog vid hindret att jag skulle gå vidare. Tyvärr. Juste, vi blev uteslutna på halten i nedförsbacken också. Fast det glömde fuktionären att skriva, så jag fick inga straffpoäng för det ;D Tillbaks til,l halten. Jag gjorde halv halter innan, men hon bara tog tag i bettet och gick igenom. lite synd,men hon var duktig ändå :) Vi slutade på 14 plats, vilket inte var jättebra, men jag är jättenöjd i allafall, ett tag efter i allafall. Då kändes det inte jätteskoj. Men det var vårt första SM, och att bara ha kommit till SM känns bra. Jättebra faktiskt. jag är stolt över både Bino och Odette, Bino som kvalade in mej till SM och Odette som jag red under SM:et. Tack, värdensbästaste hästar! ♥ Jag kommer ladda över någon bild från SM:et om mamma eller pappa har förmått sig att fota. Annars filmade dom nog bara :P Jaja, det får bli en överrsakning!



SM:et var i allafall en av dom roligaste sakkerna ag gjort i mitt liv. Jag hoppas innerligt att jag får uppleva samma sak igen :-) Gärna lite närmare bara, hehe ;)

Pussheej! ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att det går bra för er ! :)

2011-08-16 @ 19:47:11
URL: http://millanodette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0